Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

Καινοτομία και εκπαίδευση

«Χρειαζόμαστε δημιουργούς και όχι καταναλωτές καινοτομίας» δήλωσε την Τρίτη η Αννα Διαμαντοπούλου στην εκδήλωση «Ημέρα Καινοτομίας» που διοργάνωσε για τέταρτη συνεχή χρονιά η Microsoft Ελλάς, αυτή τη φορά με θέμα την αξιοποίηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση.

Η υπουργός Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, κεντρική ομιλήτρια στην ημερίδα του Κέντρου Καινοτομίας της Microsoft, έδωσε το στίγμα όσον αφορά στη στάση της Πολιτείας για με την ένταξη της καινοτομίας στα ελληνικά σχολεία και πανεπιστήμια: «Το σύνθημα “Χρειαζόμαστε δημιουργούς και όχι καταναλωτές καινοτομίας” νομίζω, ότι μπορεί με τον καλύτερο τρόπο να αποδώσει την αλλαγή που χρειαζόμαστε στην κοινωνία μας και στο αναπτυξιακό μοντέλο μας. Η σημασία της καινοτομίας, η ικανότητα δημιουργίας, διάδοσης και αξιοποίησης της γνώσης αναγνωρίζεται, πλέον, σήμερα, ως η βασική προϋπόθεση απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος» ανέφερε.

Οι δηλώσεις αποκτούν ιδιαίτερη σημασία δεδομένου ότι η Ελλάδα κινείται κάτω από το μέσο όρο των 27 χωρών-μελών της ΕΕ, σύμφωνα με τον «Ελληνικό Χάρτη Καινοτομίας», μιας επιστημονικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε υπό την εποπτεία του Δρ. Δημήτρη Δενιόζου από το Κέντρο Καινοτομίας και επιχειρεί να καταγράψει την πορεία την ανάπτυξη και αξιοποίηση της καινοτομίας στην Ελλάδα.

Στο ρόλο της καινοτομίας στη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης αναφέρθηκε στην ομιλία του ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, υπουργός Προστασίας του Πολίτη: «Στόχος μας είναι, μέσα από την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες να αλλάξουμε την κουλτούρα του μάνατζμεντ τόσο στα Σώματα Ασφαλείας όσο και στη Δημόσια Διοίκηση. Να κάνουμε την καινοτομία ένα κοινό αγαθό στην υπηρεσία του πολίτη» ανέφερε.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Κωστής Χατζηδάκης, υπεύθυνος τομέα Πολιτικής Ευθύνης, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Νέας Δημοκρατίας, εκτίμησε πως η στροφή στην καινοτομία πρέπει να αποτελεί στοίχημα για τον επιχειρηματικό κόσμο: Γιατί η καινοτομία θα βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να ξεπεράσουν την κρίση, αλλά και θα αποτελέσει την κινητήριο δύναμη της οικονομίας μας. Και αυτό διότι δημιουργεί ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, ενισχύει την προσήλωση των πελατών, ενισχύει τη διάθεση για κατανάλωση, αποτελεί το θεμέλιο της μελλοντικής ανάπτυξης».

Τέλος, ο Κωνσταντίνος Λουκάς, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Ελλάς αναφέρθηκε κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό του στη σημασία της καινοτομίας για την κοινωνία γενικότερα: «Η επένδυση στην καινοτομία και η αξιοποίηση της τεχνολογικής προόδου προς όφελος του κοινωνικού συνόλου αποτελούν μονόδρομο για την επίτευξη της ευημερίας, για την κατάκτηση ενός καλύτερου μέλλοντος για εμάς και τα παιδιά μας. Στη Microsoft Ελλάς επιχειρούμε να καλλιεργήσουμε το κατάλληλο έδαφος για την άνθιση της καινοτομίας στην Ελλάδα» είπε.

Στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε με θέμα «Ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία», συμμετείχαν πανεπιστημιακοί, εκπρόσωποι εκπαιδευτικών φορέων επιχειρήσεων.

Παράλληλα, το ενδιαφέρον του κοινού προσέλκυσαν οι εννέα καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί από τη Microsoft Ελλάς και τους συνεργάτες της και παρουσιάστηκαν στον ειδικά διαμορφωμένο εκθεσιακό χώρο.

Την πρωτοβουλία υποστήριξαν ως χορηγοί επικοινωνίας η εφημερίδα Το Βήμα και το in.gr.

Σχετικά: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1109627&lngDtrID=252

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Το άλογο και το κάρο

Σχόλιο επιμορφούμενου σε blog επιμόρφωσης.

Καλησπέρα σε όλους. Καλό κουράγιο…

Συμφωνώ με τους περισσότερους ότι η αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση αποτελεί μία θετική πρόκληση ….όχι ακόμα πρόσκληση όμως. Όπως τονίζουν οι περισσότεροι, οι αδυναμίες στην επιμόρφωση, στην υποδομή είναι χαοτικές. Γιατί προχωράμε λοιπόν; Ίσως γιατί και εδώ (όπως και αλλού) το κάρο σέρνει το άλογο ( όπου κάρο βάλε τεχνολογία, εμπόριο λογισμικών) κα.
Κάπως όμως έτσι προχώρησε γενικότερα η ανθρωπότητα σε πολλούς αιώνες και τέλος πάντων στην εποχή μας προσιδιάζει ιδιαίτερα και η θεωρία του χάους.
Ας είμαστε λοιπόν εμείς το ασήματο που στην κίνησή το μπορεί να προκαλέσει το κατακλυσμιαίο (όπως εκείνη η πεταλούδα).

Να είστε καλά!

Εκπαιδευτικό υλικό

Αναδημοσίευση από την http://blogs.sch.gr/tgiakoum/archives/6672

Χαμένος κόπος;

Στα πλαίσια του προγράμματος επιμόρφωσης Β΄επιπέδου παράγεται υλικό υποστηρικτικό της διδασκαλίας. Αυτό μάλιστα αξιολογείται κατά τη διάρκεια της πιστοποίησης. Από την άλλη φαίνεται ότι έχουμε μία ένδεια σε υλικό στην Εκπαιδευτική Πύλη. Δεν είναι απλό να καταλήγει όλο αυτό το υλικό -το αξιολογημένο- στην Πύλη του ΥΠΕΠΘ ώστε να αξιοποιείται από όλους τους διδάσκοντες; Οπως φαίνεται δεν είναι, γιατί διάγουμε ήδη την τρίτη περίοδο της επιμόρφωσης κι ακόμα συζητάμε τρόπους οργάνωσης του υλικού σε ειδικό χώρο του δικτυακού τόπου της επιμόρφωσης Β΄επιπέδου. Οταν όμως κάποτε λήξει αυτό το πρόγραμμα όλες αυτές οι εργασίες θα πέσουν στη μαύρη τρύπα των ελληνικών προγραμμάτων ΤΠΕ. Που είναι σήμερα οι εργασίες που είχαν παραχθεί στα πλαίσια της Οδύσσειας; Θα μου πείτε είναι ξεπερασμένες κι ως εκ τούτου μη αξιοποιήσιμες. Κι όμως για ερευνητικούς λόγους είναι κρίμα όλα αυτά να χάνονται.

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Άποψη του ΚΣΕ Σητείας

Η φωτογραφία ελήφθη την Τετάρτη 17η Φεβρουαρίου 2010
στο ΚΣΕ Σητείας


Τα ΚΣΕ στην Κρήτη

Το Σάββατο 13 Φεβρουαρίου δημοσιεύτηκαν στις εφημερίδες οι εξαγγελίες της ΥΠΕΠΘ κας Διαμαντοπούλου για το «Ιντερνετικό σχολείο», το ψηφιακό σχολείο του αύριο, όπως έγραψε το ΕΘΝΟΣ (ρεπορτάζ: Β. Μπενέκου).

Η νέα τάξη θα είναι ηλεκτρονική σύμφωνα με τις εξαγγελίες. Διαδραστικοί πίνακες στο δάσκαλο, υπολογιστές στους μαθητές, νέα αναλυτικά προγράμματα, ψηφιοποίηση των βιβλίων, πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, σύγχρονης και ασύγχρονης, κάλυψη των σχολείων με γρήγορο Ιντερνέτ, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κ.α.
Σχετικά με την επιμόρφωση των καθηγητών στις νέες τεχνολογίες, μετά την επιμόρφωση (κατάρτιση) Α’ επιπέδου που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια σε πανελλήνιο επίπεδο για καθηγητές και δασκάλους, ξεκίνησε πλέον οργανωμένα και η δεύτερη φάση επιμόρφωσης στα γνωστικά αντικείμενα ειδικοτήτων, η επιμόρφωση Β’ επιπέδου, όπως αποκαλείται.
Η επιμόρφωση Β’ επιπέδου αφορά τους δασκάλους και από τους καθηγητές των ειδικοτήτων τους φιλολόγους, τους μαθηματικούς και τους φυσικούς (όλες τις ειδικότητες του ΠΕ4). Προϋπόθεση συμμετοχής είναι η πιστοποίηση στο Α’ επίπεδο, η οποία εξασφαλίζεται με σχετικές εξετάσεις.
Όμως τελικά η λειτουργία προσέκρουσε στην όχι μεγάλη προθυμία των Κέντρων Σχολικής Επιμόρφωσης (ενδεχομένως και στην έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης) στην αποσύνδεση από κίνητρα της επιμόρφωσης για τους υποψήφιους επιμορφούμενους, στον μεγάλο αριθμό των ωρών επιμόρφωσης (96), η οποία γίνεται σε δυο τρίωρα εβδομαδιαίως και στις μεγάλες αποστάσεις από τους χώρους μόνιμης κατοικίας των καθηγητών και δασκάλων. Σοβαρό πρόβλημα δημιουργείται με την έλλειψη ειδικευμένων επιμορφωτών.
Όσον αφορά το αναλυτικό πρόγραμμα είναι πολύ υψηλών προδιαγραφών με πολλά λογισμικά, ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και πρακτική διδασκαλιών σε πραγματικές συνθήκες τάξης. Το λειτουργικό κόστος είναι αρκετά σημαντικό.
Η νέα αυτή φάση επιμόρφωσης ξεκίνησε στις 8 Φεβρουαρίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 30 Ιουνίου με τη λήξη του σχολικού έτους. Στην Κρήτη λειτουργούν στα Χανιά ένα τμήμα για δασκάλους, στο Ρέθυμνο ένα τμήμα για δασκάλους και ένα για Φυσικούς, στο Ηράκλειο δυο για μαθηματικούς και στο Νομό Λασιθίου ένα στη Σητεία για μαθηματικούς.

Ι.Σ.

Καλωσόρισμα

Καλωσορίσατε στο Blog που αναπτύχθηκε για πρακτική εξάσκηση των επιμορφουμένων μαθηματικών των ΚΣΕ Σητείας και του ΚΣΕ 7ου Λυκείου Ηρακλείου από τον επιμορφωτή Γιάννη Σταμέλο